tirsdag 29. oktober 2013

Jeg har en plan

Sist gang jeg la ut hyttetegninger var vi fortsatt i tvil om hvor stor hytte vi skulle bygge. Det er vi ikke lenger. Plantegningene er ferdige, og jeg tenkte å dele noen av dem i dag. Når man legger nye planer, ja da må ofte gamle planer skrinlegges. Min plan om førtidspensjonering, for eksempel, ryker rett ut av vinduet nå som vi har bestemt oss for å bygge to fulle etasjer.



 
Her ser dere forsiden av hytta, med vinduene vendt mot sjøen.
 
 
Østsiden. Her kommer solen inn om morgenen. Hytta skal for øvrig være grå, ikke brun.
 
 
Her er planløsningen i overetasjen. Kjøkkenet er tegnet veldig stort, her kommer vi til å moderere oss en smule. Det blir L formet, ikke U. Vi fjerner benkeskapene under vinduet, men beholder øya. Da kan jeg nemlig påstå at jeg har min egen øy ved sjøen.
 
 
Vi har endret litt på den opprinnelige planløsningen. Kjøkkenet og soverommene er større, og boden har blitt til vaskerom. Ett soverom er fjernet til fordel for trapp til underetasjen.
 
Jeg har ikke lagt ved plantegning av underetasjen, men der har vi blant annet ytterligere to soverom og en stor stue.
 
I stuen nede kommer vi til å tilrettelegge for barna, slik at de har et sted å rase fra seg når det regner. Samtidig vet jeg at de 100%sikkert kommer til å dra lekene sine opp og leke rundt bena våre istedet. Ingenting er kulere enn å rote ut alle sofaputene, og spre alle eiendelene sine ut over gulvet, akkurat der vi holder på med noe. Kanskje vi først som sist bare skal fylle igjen kjelleren med sement...
 
Slik blir altså hytta vår, nøkkelferdig i juni 2014 hvis alt går etter - nettopp- planen.
 
 

3 kommentarer:

  1. Wow!!! Kommer til å bli superfin!! Synes helt klart at du må invitere med den gamle barselgjengen på tur en gang ;)

    SvarSlett
  2. Selvsagt :o) Dere er hjertelig velkomne! Jeg tenker enten jentetur, eller så kan alle 3 familier ta en liten sommerfest en gang Anne Marte og hennes familie er i Grimstad, for eksempel? Vi får skravles om det neste gang vi møtes :o)

    SvarSlett
  3. Kjempe fin hytte! Hva type er dette levrandør/arkitekt?
    Helsing Tore

    SvarSlett