onsdag 23. oktober 2013

Hekta på Pinterest

En av mange grunner til at jeg blogger lite om dagen (deriblant mye å gjøre, syke barn og reinspikka latskap) er at en stor porsjon av mitt digitale liv leves på Pinterest. Jeg hadde lekt med tanken på å lage en konto en stund, da en kollega fortalte meg at hun nesten ikke kunne logge seg på der, for da ble hun bare sittende i timesvis og kikke. Det var alt som skulle til, jeg elsker fristelser og opprettet konto umiddelbart.

Så nå sitter jeg på Pinterest med vidåpne øyne jeg også, jeg pinner i vei og koser meg halvt ihjel. Å bruke Pinterest føles litt som å vandre rundt i et shoppingsenter som selger alle dine favoritt-ting, og du har råd til å kjøpe alt. Når man samler sammen bilder av alt man har lyst på, gir det litt samme opplevelse som å legge varene i en handlekurv. Jeg er definitivt en shoppingdame, jeg liker intet bedre enn å handle, og er forferdelig dårlig til både gjenbruk og re-design. Har ikke satt min fot på et loppis siden jeg var 11, annet enn i ren vanvare. Umoralsk, men sant.

På en annen siden har jeg heller aldri vært i cat-fight med en annen interiørdame over en skranglete stol med 3 ben kl 0615 om morgenen - alt i livet har sine fordeler, og jeg er faktisk villig til å betale for å slippe unna dette scenarioet.

Men - over og ut med loppisfantasier, og tilbake til Pinterest. Jeg har laget et board som heter "Ideas for our seaside home", av Marthe Glimt. Her samler jeg et minimum av alt jeg synes den nye hytta vår bør inneholde. Heldigvis står det ikke pris på varene, det ville ha ødelagt moroa. Ta gjerne en kikk her:

Jeg har pinnet en lampe jeg allerede eier, som ligger i esken sin og venter på hyttetaket. Det blir ikke mer bestemor enn dette!



Jeg har pinnet en sofa som jeg faktisk skal ha,jeg  har til og med fått halv-godkjennelse av mannen. Den er fra IKEA (budsjettet vårt er dessverre begrenset), men jeg elsker fargen.



Jeg har også pinnet en del bilder fra min favorittblogg Elisabehts Borg. Den damen har seriøst god smak, spesielt innen baderom. På moodboardet mitt er det er mulig min fascinasjon for hvit marmor går en smule langt, men jeg får en nærmest hellig følelse når jeg ser et vakkert bad med mye marmor. Sånn som dette


Jeg har forsøkt å finne gulvflisene på dete bildet fra leverandøren i USA, men dessverre sender de ikke til Norge. Jeg tar gjerne i mot tips om gode fliseleverandører, i Norge og utlandet.

Resten av moodboardet mitt finnes på linken under. Boardet sier nok mer "French Chateau" enn Funkishytte i Arendal, men det har jeg bestemt meg for å blåse i. Man må jo velge det man virkelig elsker, når man har denne ene sjansen til å bygge opp et hus fra bunnen.

http://www.pinterest.com/martheglimt/ideas-for-our-seaside-home/pins/

Ha en strålende kveld! Nå er det tid for å se på "Årets hjem", det er kose-tv det.


2 kommentarer:

  1. Jeg som trodde at min blogg var favorittbloggen din... ;P
    Jeg har forøvrig holdt meg bevisst unna pinterest. Gjorde det lenge med instagram også, men du vet jo hvordan det gikk til slutt.

    SvarSlett
  2. BUSTED!!!! Ha ha ha! Neida, din blogg er definitivt min favoritt-mamma-blogg, og du har selvsagt også upåklagelig smak. Bare vent til jeg publiserer hvilket hyttekjøkken vi har valgt, jeg tror du vil kjenne det igjen, for å si det slik ;o) Hyggelig at leser bloggen da Mona, det setter jeg pris på! Og fortsett å holde deg unna Pinterest, ellers går du med i dragsuget.

    SvarSlett