mandag 12. august 2013

¿Hola?...¿Hjemreise?

Hola senors y senoras!

I morgen skal vi hjem fra Mallorca. Men dette er ikke et trist innlegg allikevel. Jeg er en ekstremt dårlig feriekone for mannen min. Jeg er født med eventyrlysten til en 60 år gammel mannlig surpomp som nekter å feriere andre steder enn i fedrelandet. Etter 3 dager lengter jeg vanligvis hjem, og denne ferien er intet unntak.

Så hva er galt? Været et for fint, og drinkene for sterke og billige antageligvis. Heldigvis for du en nydelig latte til 2,5€.

Jeg har tilbragt ferien på verandaen, for vår 1 åring er 10 ganger så vill som andre barn på hennes alder. Tar vi henne med på stranda forsøker hun å drukne seg selv, roter i andres strandvesker eller "gjødsler" når vi skifter badebleien. Pinlig. Men vi elsker henne like høyt uansett om vi må binde henne fast til barnestolen med Kjell sitt belte til hvert måltid. Vi ser ut som psycho mom&dad, men det er helt nødvendig. 

Bildebevis: her velter hun nesten barnestolen på kinarestaurant, men far redder dagen og holder henne fast. Kineserne var vettskremte.

Dette er min første sydentur uten en eneste dag på stranden. Men jeg har tross alt fått meg en handletur på Lidl og kjøp bleier, så litt shopping har det jo blitt.

I kveld er det en siste tur med total take-off for barna på smurfedisco for og så vender vi nesen hjemover i morgen tidlig. Borte bra, men hjemme best! Jeg foretrekker mine egne sengemidd fremfor    ymse varianter på hotellet.

(Ps. Neglelakken matcher t-skjorta i dag, dette er blitt rene fashion bloggen)

2 kommentarer:

  1. Høres ut som vi har to prinsesser som kan bli gode venninner!! Hoho, kjenner meg igjen, ja! God tur hjem!

    SvarSlett
  2. Ja, jeg har en følelse av deg jeg også. Er det passasjersete på bilden til Ada, kanskje? Jeg har en fullstendig frytkløs medpassasjer til henne ;o)

    SvarSlett