fredag 16. august 2013

Bestemorstil

God fredagskveld! 

I dag har jeg skikkelig fredagsfølelse, selv om jeg ikke har vært i jobb på snart to år. Ferien er over, det er høst i luften, regnet plasker ned og vi har spist taco til middag. Finfin hverdag. 

Jeg tenker de fleste foretrekker en tur ut for å smake på nattelivet på en fredagskveld, men for meg er den ultimate starten på en høsthelge en hjemmekoselig stue, en kopp varm te, et strikketøy og en tidlig kveld i loppekassa. Mannen min er ute og drikker øl med en god kompis i kveld, og jeg nyter "enke" tilværelsen i fulle drag.

Som dere sikkert har skjønt, så har jeg en sterkt fremtredende indre bestemor. 

Jeg er 34 år, men går nesten alltid i cardigan, for jeg er så frossen. Jeg elsker strikking og annet håndarbeid. Jeg hater å være ute på byen. Jeg er gjerne sjåfør når vi skal på fest, og drikker jeg alkohol så holder jeg meg stort sett til et lite glass likør. Jeg synes dagens ungdom har for dårlig oppdragelse, og  KRF popper alltid opp som et av resultatene på når jeg tester valgomatene i nettaviser. 

Merkelig nok er jeg ikke noen stor fan av typisk gamlis-godteri; Mokkabønner, Mandelstang, Lohengrin, eller kamferdrops. Mannen min derimot sluuuuuker gamlis-godteri han kan ikke få nok av de overnevnte slikkeriene. Jeg lurer litt på om han bare ville bli sammen med meg på grunn av bestemorkvalitetene mine. 


Ærlig talt, hvis du elsker godteriet nevnt overfor, og er tiltrukket av en dame som meg, så må du også ha en rimelig sterk indre bestefar. 

Han syntes til og med de nye skoene mine vare fine, og de er nesten i overkant bestemoraktige stilen for meg til og med. Men - de var gode å gå i, og jeg får så vondt i hofta av vonde sko.

Nei, nå kan jeg ikke sløse bort mer av tiden med blogging, klokken er 2130 og jeg skulle ha vært i seng for en halvtime siden. 

Ha en trivelig helg! 




5 kommentarer:

  1. Greit du klarer å "pull off" Grandmother sexuality stilen, men de skoene var vel litt i overkant? Haha...

    SvarSlett
  2. Au contraire, Ina - de er nyinnkjøpt fra Aldo, og hadde vært kun 1 dag i butikken før bestemor-radaren min fanget de opp og jeg gikk til innkjøp. Loafers er the shit denne sesongen, det er du som bommer på høstmoten ved å forsøke å se ung ut ;o)

    SvarSlett
  3. Ok, jeg får vel medgi at bestemorstil er "the cat's pyjamas"...

    SvarSlett
  4. Hahah, eg ler meg ihjel av kommentaren om bestemorsnop og kva mannen din liker - fantastisk! Eg er også slik, strikking, ull og ingen lyd. Men så liker eg bamsemums så godt at eg tenkjer at det er ok :)

    SvarSlett
  5. Pepperkakefjellet, hvis du elsker bamsemums så er alt tilgitt, det er på min A liste over akseptabelt godteri. helt nyyyydelig ;)

    SvarSlett