lørdag 8. mars 2014

Blått budoir

Jeg har gjort meg noen tanker om stilen jeg ønsker på hytte-soverommet vårt. Jeg har lyst til å ha blå farge på veggene. Det ene alternativet er å male veggene i Gustaviansk Blå fra Jotun Sens. Det andre alternativet er å tapetsere veggene i en fantastisk fin tapet kalt Vintage Dauphine fra Ralph Lauren. Ole Brumm alternativet er å gjøre begge deler, selv om jeg er usikker på om fargetonene vil passe sammen.


Jeg har bestemt meg for å gå for en enkel seng fra Ikea, kalt Svelvik. Den er klassisk, og har en bra pris. Jeg håper den er knirkefri, for jeg merker at jeg er litt skeptisk til metall etter å ha ligget på rammemadrass lenge. Jeg får rett og slett gjøre skikkelig research, og hoppe i sengen på Ikea før jeg kjøper den..

Hvis vi kjøper sengen i 180 cm (som planlagt) er dette standard størrelse, og da kan man velge madrasser fritt. I første omgang blir nok våre madrasser fra Ikea, men det er fint å vite at man kan bytte dem ut hvis man vil unne seg litt luksus i fremtiden.


 


Det er mye fint å kjøpe på Ikea, men jeg vil helst unngå å innrede hele hytta herfra. Jeg må innrømme å være fristet av Birkeland garderobeskap. Vi trenger ikke så store klesskap på en hytte, og det er jo så sjarmerende! Jeg er imidlertid fortsatt i tenkeboksen, og dessuten må vel min bedre halvdel også være enig.... jeg planlegger diskutere temaet med han når han spiller spill på telefonen sin, da later han alltid bare som om han hører etter...

Garderobeskap eller ikke, jeg tror disse planene blir bra. Et blått, rolig og akkurat passe hyttete soverom.

3 kommentarer:

  1. Nice!! Jeg fikk lyst til å gjøre noe med soverommet her av å se på planene dine!! Jeg tror forresten at Ole Brumm varianten hadde vært nydelig (selvsagt om fargene passer sammen)!!

    SvarSlett
  2. Så koselig at du liker planene, Mona! :o) Jeg heller også mest mot Ole Brumm varianten, men vi må løse noen praktiske utfordringer for å få det til ettersom det er heltre panelvegger på soverommet. Lurer på om vi må legge en gips-plate over en vegg for å få en slett flate å tapetsere på. Uansett, så skal den tapeten opp i ett eller annet rom på hytta - den er så utrolig fin.

    SvarSlett
  3. Regner med at du nå har oppdaget at den sengemodellen knirker MYE, vi har i alle fall kastet ut vår :)
    Ellers, kjempefin tapet som jeg nettopp har kjøpt til eldstedatterens rom :)

    SvarSlett