mandag 24. mars 2014

#Marmor Kantfliser Ankommet

For noen dager siden fikk jeg en hyggelig telefon om at 2. leveranse av marmor var ankommet. Jeg har tatt en risiko ved å bestille marmor fra tre forskjellige produsenter for å oppnå et bestemt design på badet. Kort fortalt vil det si at de ulike marmortypene kanskje ikke passer sammen. Hvis dette viser seg å være tilfelle har gjort en veldig kostbar bommert, og må feriere i en veldig stygg hytte.

Leveransen var kantfliser, spesialbestilt fra Italia. Flisekompaniet måtte lete lenge og vel for å finne akkurat den type flis jeg ønsket, og de tok attpåtil kr 5000 mindre enn konkurrenten for leveransen. Tommel opp!

Jeg hadde hjertet i halsen da de trillet inn varene. De ga meg flis i hånden, og jeg ble helt stum. Jeg klarte ikke si et ord. Til slutt kvekket jeg frem det jeg tenkte: "Perfekt"... og da lo de av meg. Det går nok lang tid mellom hver gang en kunde blir så emosjonell over en pakke fliser.

Jeg ble så glad! De var og er perfekte. Hvite og fine, uten for mye grått i seg. Glatte og bokstavelig talt steintunge. Perfekt profilerte, og faktisk finere enn originalen.


Jeg var så oppspilt at jeg tok med meg en flis i veska, rett på café med jentene. Klasket den i bordet, stolt som en høne: "Sjekk den fine flisa" ..... Hva skal du med Chanel og Loboutin når du ha denne å brife med, liksom?

Her leker jeg meg litt med foto-komposisjon og symbolikk. Ikke bare kan man se profileringen på flisene, de blir også bloggefine i hash-tagg fasong. 



Som en liten bi-historie kan jeg fortelle at jeg hadde en lengre prat med mannen til bestevenninnen min i dag angående benkeplater til kjøkken. Vi diskuterte ulike materialers fordeler og ulemper da det plutselig smalt fra andre siden av røret:

- "Jeg skal ha marmor-benkeplate jeg" så lo han høyt og frekt.

- "ehhhhhh....det bør du ikke gjøre" sa jeg spakt "marmor er for porøst for å brukes som benkeplate"

- "Jeg bare tuller - jeg synes bare ikke marmor er spesielt fint"

- "Da bør du ikke kommet på besøk til hytta vår" sa jeg "det er mulig du nekter å benytte  toalettfasilitetene våre. Vi har marmor på hele badet"

- "I såfall er det tvert i mot et sted jeg VIL gjøre fra meg" sa han...

...jeg ba han ydmykt om å forsøke å treffe do-skålen istedet for å gjennomføre truslene sine, for marmor tåler ikke sure væsker spesielt godt.... Jeg håper i allefall det var sure væsker han snakket om...

Litt flaut, ikke sant? Når bestevennene dine synes at hjemmet ditt er som et tempel av ufyselighet? Jeg kjente at jeg krympet noen centimeter, for jeg vil jo helst at folk skal synes at det er fint hos oss.

Men, men. Jeg skal alltids klare å tilgi de som synes vi har bygget et "Las Vegas 90 talls bad" - jeg må stå rakrygget og forsvare valget mitt.

Til slutt kommer en liten kjærlighetserklæring til mannen min som holder ut med materialvalg og drama... K for Kjell, M for Marthe <3 <3 <3



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar