tirsdag 4. mars 2014

Det beste interiørbladet

Mitt favoritt interiørblad er uten tvil Maison. De har virkelig funnet sin egen profil som skiler seg ut, og det jeg liker spesielt godt er elegansen i reportasjene deres.

Jeg abonnerer på (for) mange interiørblader - for øyeblikket Maison, Vakre Hjem, Boligdrøm, Bolig Pluss (i prioritert rekkefølge). Rom123 er et avsluttet kapittel, og vil erstattes med KK interiør, for det kjøper jeg alltid i løssalg uansett.  

Når Maison kommer i postkassen er det fest i sjelen - noen ganger kaster jeg meg over det umiddelbart, andre ganger ruger jeg på det til jeg finner det perfekte, uforstyrrede øyeblikket å lese det, gjerne med en kopp te når kveldsroen har senket seg i huset. 


Jeg må si noen ord om Mars utgaven som akkurat har nådd butikkhyllene, helt frivillig uten at noen har betalt meg for det. Dette er virkelig en utgave etter mitt hjerte, det er så mye fint! Man kan virkelig se at marmor står sterkt i trendbildet nå, det gikk igjen i flere reportasjer. Noen bruker det på kjøkkenet i sprutsonen og som benkeplate, andre på badet. 

Bladet inneholder en reportasje kalt "Badene vi ønsker oss". Det ene badet ligner veldig på det beryktede hyttebadet som jeg har lagt så mye arbeid i - både med planlegging og innkjøp. Det var så utrolig gøy å se i virkeligheten. Det var brukt hvit Carrara marmor, og i fliser med samme størrelser jeg har valgt. Flisene var lagt "speilvendt" av det jeg har planlagt, men uttrykket blir nok relativt likt.

Siden sist har jeg forøvrig funnet ut at jeg har valgt 2 polerte og 1 i upolert type marmor, men nå er det for sent å snu. Da bommerten gikk opp for meg i butikken ble jeg glovarm, og svetten brøt frem over hele kroppen. Men som alltid fikk jeg fantastisk god service på flisekompaniet - vi sammenlignet flistypene jeg har bestilt derfra, og de passet fint sammen, selv om den ene typen er upolert. Tror jeg. Time will show. 

Fortsatt god tirsdag! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar