onsdag 19. mars 2014

#TemaTøyTirsdag

Hei!

I dag publiserer jeg et sjeldent innlegg under etiketten mote. Jeg har nemlig en emne-tagg jeg har lyst til å dele med dere - #TemaTøyTirsdag. 

Da jeg kom tilbake i jobb etter endt barselpermisjon oppsto raskt et kleint fenomen. Jeg og min nærmeste kollega Marianne, kom stadig likt kledd på jobb! Helt_likt_kledd. Ofte. Så ofte at folk la merke til det, og det ble en "greie" at vi var like i både klær og hårsveis.

Jeg burde selvfølgelig bare tenkt at Marianne har supergod smak i klær og upåklagelig stilsans, men andre mer uvelkommne tanker snek seg også inn. Har jeg ingen personlig stil? Er jeg bare en slags menneskelig blekksprut som skifter farge etter omgivelsene? Er jeg bare et hvitt ark andre kan tegne sin stil på?

Det hele toppet seg da jeg ved to anledninger kom likt kledd som to forskjellige mannlige kollegaer! Jeg advarer kvinner mot å iføre seg løs jeansskjorte, blå bukse og brune sko på jobb. I det andre tilfellet må jeg unnskyldes, for jeg gikk tross alt i rosa bukse den dagen - det færreste menn jeg kjenner klarer å rocke en rosa underdel.

Etter cirka 1000 spøker om Marianne og jeg hadde avtalt antrekkene våre på forhånd fant vi ut at nå gjør vi det! Vi velger et antrekkstema en dag i uken, og da blir bekledningen så spesifikk at vi faktisk ikke kommer likt kledd lenger. Og så er det kjempegøy! 

#TemaTøyTirsdag gjør at jeg virkelig må tenke gjennom hva jeg skal kle på meg, dagens antrekk går ikke på autopilot. Jeg får plutselig bruk for klær som ellers bare blir liggende i skapet, og det er så forfriskende å prøve noe nytt.

Hittil har vi kjørt blazer-dag, "styggfin"-kjole dag, skjørt-dag, og valgfri kjole-dag. På min ønskeliste over teamer står Kim Kardashian-dag, Paris-Chic dag, og "for-kort-kjole-for-jobben dag"... (kanskje jeg lurer Marianne med den siste taggen den 1.april). 



I går var temaet shorts, og vi kjørte premiere på den nye taggen vår. Da jeg kom hjem fra jobben ville jeg knipse en rask selfie til bloggen, ettersom shortsen min var usynlig på Instagrambildet.


En halvtime og 200 skudd senere var en fornyet respekt for motebloggere født. Hvordan får de til de lyse, lette, sylskarpe bildene av seg selv, og hvordan klarer de å se så bra ut? Hvorfor lurer ikke "den sorte dame" (kaptein Sabeltann skuta) i bakgrunnen på deres bilder? ...

(Jeg bare nevner at jeg ikke får lov å innrede soverommet til sønnen min. Far og sønn rotter seg sammen, dette er et gutterom og mammas innspill er ikke velkommene. Rommet var nydelig da det fungerte som gjesterom, om jeg får lov å si det selv).

Jeg ga raskt opp selfie-prosjektet, men #TemaTøyTirsdag lever videre! Søk opp taggen på Instagram på en tirsdag - eller enda bedre - hiv deg på prosjektet vårt og bruk taggen! Dette er virkelig kjempegøy ;o)






2 kommentarer: