søndag 30. mars 2014

Salat med Bacon og Blåmuggost .... og oliven og paprika og avocado og valnøtter, og tomat, og agurk og rød løk

Jeg fant en fantastisk god salatoppskrift på en blogg kalt Mat for sjelen, og må bare reposte den, for den er så god! .....Det blir anbefalt å lage salaten dagen i forveien og ta den med på jobben, og det kan jeg bekrefte at var en suksess. En helt nydelig lunsj. Alle vil bli misunnelige på maten din.



Du trenger

ca 100 g stekt bacon (eller hele pakken i mitt tilfelle)
100 g blåmuggost i biter (Blå Castello er god)
1/2 avocado i biter
Agurk
Cherrytomater
Rød paprika
Vårløk eller purre... (eller rød løk)
Isbergsalat
Ruccola (Jeg brukte hjertesalat)
Marinerte oliven
Olivenolje 
Evt. litt Valnøtter
salt og pepper

Stek bacon, del grønnsakene og osten, grovhakk valnøttene og bland sammen.

Jeg lagde denne til lunsj i helgen, og vi spiste den ute på terrassen i solskinnet. Kombinasjonen av bacon, avocado og oliven og valnøtter kan neppe kan kalles slankende, selv om synderne skjuler seg blant salatblader - men det fortrenger man lett når man kjenner smaken ;)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar